Blogger Layouts

♥ Disaat aq menCINTAIMU ♥

1 July 2012

akuxadetajuklgnktulis

yuuhuu..assalamualaikum warahmatullahhiwabarakatuh....tajuk cite aku arini xdetajuk  hakhakhak..apela sumbak sokmo pepagi ahad ni..dh lame x update blog aku ni..xde mase..mcmla sibuk bebenor..aku nk cite pasal ape erk..pasal aku suke makan wakakakakakaaa dh aku tulis pasal makan kan..aku nk kongsi  resepi yg makanan aku suke buat n melantak  sepuas2nye...patutlabadankodhmcmtongdrumhudaoooiiii.....  
    resepinye bernama puding trifle ....mule2 kite kene ade bahan bahan nk buat puding..bahannye adelahh...1 tin susu caur 3sudu besar gula 4 sudu besar tepung kastard 1 mangkuk air sejuk 1 gulung kek gulung 1 tin fruit coctail(peach) asingkan air n buah 1 tin coctail tropika fruit asingkan air n buah 1 pek serbuk agar-agar 4 cawan air

potong kek gulung dn susun ke dlam mangkuk..pas2 tuang air buah td ke dlm mangkuk yg berisi kek..biarkan kek menjadi basah..panaskan susu cair n gula dgn api yg perlahan,bancuh tepung kastard dgn menggunakan air sejuk,masukkan bancuhan tersebut ke dlm susu cair yg dimasak td..tkacau n tgu bahan mendidih n pekat..masukkan kesemua bancuhan kastard ke dlm kek yg telah disusun td..kemudian masukkan buah coctail...panaskan 4 cawan air n masukkan serbuk jeli,kemudian masukkan gula kacau hga gula larut...masukkan jeli yg telah dimasak td ke dlm mangkuk bahan2 yg telah siap n susun buah peach diatas kastard n sejukkan..

tadaaaa..dh siap..tp gambar  puding xdelah ye..heheehee

No comments:

Post a Comment